ОСА ексклюзивний колекційний ніж ручної роботи майстра студії Павла Гончаренка, замовити купити в Україні (Сталь К110™ в ламінаті з тієї ж к110 61 HRC)
- Виробник: Майстерня ножів ручної роботи Павла Гончаренка
- Модель: ОСА - ніж ручної роботи майстра Павла Гончаренка
Загальна довжина клинка mm: | 275±05 мм |
Матеріал леза | Клинок сталь - австрійська високовуглецева к110 Bohler-Uddeholm AG в ламінаті з тієї ж к110 через латунь і два слої нікеля. Клинок роботи Roma Cherniak |
Твердість клинка (метал): | Загартованість - твердість центрального шару 61 HRC |
Матеріал руків'я: | Гарда і тильник з карбону, латунь, g10, стабілізований зуб мамонта, стабілізований кап клену, мозаїчна темлячна трубка і пін. Темляк зі шкіряного шнура 3мм, бусини з гібриду бурштину |
Довжина леза | 140±05 мм |
- Наявність: В наявності
Доступні варіанти
Опис
ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
Назва ножа - ОСА ексклюзивний колекційний ніж ручної роботи майстра студії Павла Гончаренка, замовити купити в Україні (Сталь К110™ в ламінаті з тієї ж к110 61 HRC)
Тип ножа: Фіксований клинок
Бренд: Студія "Ножі ручної роботи Павла Гончаренка"
Кут заточення леза: Загострений на 35 градусів
Спуски: Прямі
Твердість леза: Твердість центрального шару 61 HRC
Загальна довжина: 275 мм
Довжина леза: 140 мм
Ширина леза: 31 мм
Товщина леза: 3.8 мм
Товщина руків'я: 31 мм
Шліфування леза: Фініш - ручний сатин
Матеріал больстера (гарда) та тильника: Гарда і тильник з карбону
Руків'я: Гарда і тильник з карбону, латунь, g10, стабілізований зуб мамонта, стабілізований кап клену, мозаїчна темлячна трубка і пін. Темляк зі шкіряного шнура 3мм, бусини з гібриду бурштину
Колір руків'я: Оса
Просочення руків'я: Є
Покриття руків'я: Є
Отвір для шнурка (під темляк): Є
Піхви: Кап клена тонований, теляча шкіра чепрак. Італійська натуральна шкіра рослинного дублення, прошиті вручну вощеною ниткою, оброблена апретурою для захисту від води, просякнута захисними розчинами, прошита вощеною ниткою. Ручне тиснення фактури. Підвіс з'ємний, вільний, вставка з гібриду, бусина - бурштин.
Ціна: Вказана разом з піхвами.
Модель: ОСА ексклюзивний колекційний ніж ручної роботи майстра студії Павла Гончаренка, замовити купити в Україні (Сталь К110™ в ламінаті з тієї ж к110 61 HRC)
Номер моделі: 103
Країна народження: Україна
Ремісник: Майстер Павло Гончаренко, м. Іванків, Україна ("Ножі ручної роботи Павла Гончаренка")
Найкраще використання: Полювання, рибальство, поділ тушки, нарізка
Заточений ніж - не є холодною зброєю.
Наші ножі дуже гострі, тому відкривайте та використовуйте їх дуже обережно. Ми не несемо відповідальності за будь-які травми, пов’язані з використанням наших ножів.
Наша продукція призначена для легального використання лише відповідальними покупцями. Ми не будемо продавати наші продукти особам молодше 18 років.
Наявність регулярно змінюється, після підтвердження вашого замовлення ми повідомимо вас про наявність або коли товар буде готовий. Товар може дещо відрізнятися від зображеного на фото.
Сталь к110 для ножів - особливості, плюси та мінуси
На даний момент існує безліч можливих матеріалів для виробництва ножів. Залежно від мети виготовлення, береться різний матеріал. Причому вміст основних речовин різних марках сталі може дуже істотно відрізнятися. Найбільш типовими марками сталі є високовуглецеві види сталі. Серед них можна знайти безліч видів матеріалів, що відрізняються між собою за кількістю додаткових елементів. Однією з найкращих марок сталі для мисливських ножів є К1100 від австрійської компанії Böhler.
Склад та особливості
Сталь Böhler К110 є високовуглецевим складом з високим вмістом хрому. Метал штампується методом холодного штампування. Виробляє метал один із найбільших металургійних концернів у світі. Заводи розташовані в Європі, Північній та Південній Америці.
При виробництві К110 використовується технологія електрошлакового переплавлення. За рахунок цього значно підвищується якість матеріалу. Через наявність різних небажаних домішок можуть з'явитися серйозні дефекти під час механічного кування. Щоб цього уникнути, використовується метод електрошлакової переплавки. При проходженні електрошлакової переплавки розплав до початку твердіння пропускаю через шар спеціального шлаку, за допомогою якого з розплавленого металу усуваються сторонні елементи, наприклад, фосфор, сірка і багато іншого.
Методика електрошлакової переплавки забезпечує підсумковий результат низькими рівнями сегрегації, чистотою та однорідністю структури. У Böhler К110 істотно знижений відсоток шкідливих домішок та з'єднання металів та неметалів з вуглецем поширені рівномірно.
Тому такий метал відрізняється складним складом і здатна витримувати навіть дуже тонкі кути при куванні. Однією з основних переваг є вкрай висока міцність та в'язкість. Гартувати такий матеріал бажано на повітрі. За потреби застосовується методика азотування. Böhler К100 використовується для кування ножової продукції середнього та високого цінового сегмента.
Склад металу:
У ньому міститься 1,5% вуглецю, який забезпечує більш високу міцність та твердість.
Вміст хрому – 12%. Цей метал забезпечує підвищену здатність сталі гартуватися, стійкість до іржавіння та зношування.
Молібден 0,8% застосовується для виготовлення швидкорізальної сталі. Він значно підвищує жорсткість клинка, робить його стійким до високих температур.
Відсоткова частка ванадію – 1%. Цей хімічний елемент має високу міцність. Підсилює характеристики пружності матеріалу та робить його несприйнятливим до різних агресивних середовищ.
Марганець – 0,35%. Марганець використовується під час виплавки. Він значно підвищує твердість матеріалу. Характерною особливістю марганцю є те, що із сталі з високим вмістом хімічного елемента виготовляють різні предмети, що вимагають високої міцності. Наприклад, сейфи, рейки та багато іншого.
Böhler К110
Основні переваги
Будь-яка сталь є сплавом заліза і вуглецю, проте їх співвідношення в речовині буде безпосередньо впливати на характеристики готового виробу. Цей вид матеріалу виготовляють шляхом електрошлакового переплавлення. А за рахунок великого вмісту домішок утворюється підвищена міцність матеріалу.
До основних переваг стали К110 від Böhler можна віднести:
- Головною вимогою, яка стосується всіх ножів це гострота заточування. Однак, чим гостріше заточити ніж, тим швидше він тупитиметься. Однак до ножів з К110 це правило не застосовується. Через високу концентрацію хрому в цій сталі істотно підвищується стійкість до зносу. Тому ріжуча кромка завжди буде гострою. Однак використання таких домішок знижує стійкість до корозії. Хоча ніж і не буде дуже швидко іржавіти.
- Наявність високого відсотка молібдену у складі забезпечує матеріал рівномірністю та гомогенністю сталі. Це дуже важливо для ножа. Невелика частка ванадію підвищує міцність та довговічність матеріалу, а марганець у контакті з хромом суттєво підвищують міцність.
- Після безлічі випробувань було встановлено, що навіть після безлічі обробок кісток та розтину консервних банок на лезі практично не з'являється засічок. Лезо продовжує бути здатним нарізати газету під власною вагою.
- За рахунок поєднання різних домішок у складі речовини та методу виготовлення сталі ножі з цього матеріалу відрізняються вкрай тривалим терміном експлуатації.
- Підвищена стійкість леза до різних агресивних середовищ, до яких належать деякі внутрішні органи тварин. Тому ніж не буде тривалий час темніти і іржавіти.
Основні недоліки
До мінусів можна віднести:
- Така не відрізняється високою міцністю на злам. Тому, небажано метати вироби, перевіряти на здатність згинатися.
- Клинки з подібного матеріалу зазвичай виготовляються з невеликим розміром та вузькою спрямованістю. Це мисливські ножі, спеціально підготовлені для обробки туш. Зазвичай вони використовуються жителями Сибіру та Півночі. Однак, свої відмінні властивості меч буде здатний показати виключно при грамотній підготовці та заточуванні. В іншому випадку дуже легко зіпсувати ріжучу кромку. Однак, якщо такий догляд буде забезпечений, ножі з К110 дорівнюватимуть за характеристиками лезам з якіснішої сталі.
Висновок
К110 від Böhler від австрійського виробника – один із найякісніших видів продукції для кування ножів. Незважаючи на вимогливість до догляду за клинком та обов'язкову умову ретельно висушити після контакту з водою, ніж із такого металу слугуватиме у правильних руках дуже довго. Тому купувати ножі та інструменти з К110 від австрійського виробника однозначно варто. Вони здатні прослужити тривалий термін.
Ну, а купити ніж з дамаської сталі можна купити на порталі https://knife.net.ua/ ви можете на нашому сайті або зв'язавшись з нами за телефоном +380961711010.
Приємних покупок! Ми будемо раді бачити вас у лавах наших замовників!
Кап клена
Кап - це наріст на стовбурі дерева, він має значно щільнішу структуру з абсолютно неповторним малюнком зрізу.
Кап відрізняється високою міцністю, деревина капа погано горить, добре обробляється і полірується.
Розміри заготовок приблизно 135-45-30 мм.
Бруски стабілізованої деревини чудово підходять для створення стандартних рукояток ножів із наскрізним та всадним монтажем.
Також стабілізований кап клена відмінно підходить для різьблення, створення мініатюр, прикрас, а також різних кулонів, амулетів, іграшок та виробів.
Зі стабілізованим капом клена зручно працювати як досвідченим майстрам, так і початківцям.
Стабілізована деревина будь-якого кольору це прямі, рівні бруски справжнього дерева - капа клена, просоченого спеціальним складом.
Засіб для стабілізації дерева заповнює повністю всі дрібні пори, завдяки чому з дерева виходить все повітря та волога, перетворюючи його на полімеризований брусок стабілізованої карельської берези, тільки з удосконаленими властивостями.
Стабілізоване дерево в рази важче і набагато щільніше. Воно не піддається впливу вологи, не змінює свій колір під сонячним промінням, залишаючись набагато міцнішим і надійнішим матеріалом.
Все це робить стабілізацію ідеальним матеріалом для створення предметів, що піддаються всім фізичним та кліматичним навантаженням – рукоятей ножів, різців та різних інструментів.
Стабілізований кап клена чудово шліфується, даючи гладку, як скло чи камінь, поверхню. Без покриття в сухому вигляді стабілізовані бруски мають бляклий вигляд, проте під фінішними складами розкривається їхня яскрава глибока текстура.
За неповторну красу кап називають дерев'яним малахітом!
Загалом — чим дрібніший малюнок і більший розмір капа, тим він дорожчий.
Про цінність цього унікального матеріалу говорить історичний факт, наведений у книзі «Капова скринька» (автор Надія Пермінова): «… у 1837 році за наріст капа в двадцять фунтів (трохи більше 8 кг) платили до п'ятдесяти рублів… такою самою сумою оцінювався породистий бик на сільськогосподарській виставці.
Сьогодні на світовому ринку ціна на капову деревину (масив та шпон) у рази перевищує ціну на будь-яку, іншу, включаючи: дуб, в'яз, горіх, червоне дерево та будь-які екзотичні породи.
Унікальне поєднання властивостей матеріалу, обмеженість запасів і неповторність капового малюнка в кожному виробі, зрештою, і визначило загальновизнану, високу естетичну цінність та відповідну споживчу ціну виробів з цієї деревини, яка застосовується в обробці найрозкішніших інтерєрів.
Кап і сувель - це нарости на стовбурах дерев у вигляді характерних округлих напливів. Здобути таку заготівлю - мрія для кожного, хто працює з деревиною, і ось чому. Волокна в таких наростах мають особливу деформовану структуру: їх звивисте і безладне зростання створює неповторну текстуру, яку називають свиллю. Але це не та свиливість, властива, наприклад, клену. У нарости вона дуже плутана і має ряд особливостей, завдяки яким виходить ні з чим незрівнянна дерев'яна текстура. Своїм малюнком та характерним відливом вона нагадує мармур, перламутр чи муаровий візерунок. Такий матеріал – справжній скарб для всіх, хто працює з деревом.
Кап і сувель мають схожу природу, але це не те саме. Вони відрізняються структурою, фактурним візерунком, особливостями формування та рядом інших моментів, які ми зібрали у цій таблиці.
Тепер про все це — докладніше.
Кап
У народі кап називають «відьомий віник». У ньому дійсно є щось відразливе, але тільки якщо не знати, яке диво природа приховала під потужним шаром кори.
Як виглядає кап
Розташування дереві
На відміну від сувеля капи зустрічаються рідко. Зазвичай вони виникають на стовбурах дерев або у прикореневій частині. Набагато рідше формуються на гілках. Прикореневі нарости (капокорінь) мають сплощену форму, тоді як стовбурові або комлеві більше нагадують кулю, частіше асиметричного вигляду. Як правило, капи розташовуються з одного боку стовбура як характерного напливу; рідше зустрічаються нарости, що охоплюють дерево по всьому колу. Трапляються як поодинокі екземпляри, так і цілі капові колонії, що покривають стовбур дерева невеликими групами.
Формування та структура
Принципова відмінність капа від сувеля у структурі. Якщо подивитися на кап у розрізі, він буде наповнений невеликими дерев'яними вузликами - це звані нирки. Тоді як сувель — це просто деформовані та хаотично переплетені річні кільця. Таким чином каповий наріст представляє свого роду резервний пучок нирок, що не розкрилися, створений природою про запас. Навіщо? Щодо цього у дендрологів немає єдиної думки.
Під потужним шаром кори кап і сувель практично не відрізняються один від одного. Єдине, що може видати кап – невеликі зелені гілочки, що ростуть на його поверхні. Це частина тих самих сплячих нирок, які тільки з якоїсь причини активізувалися. Без кори різниця між капом та сувелем стає очевидною. Поверхня капа вкрита конусоподібними опуклостями, тоді як сувель абсолютно гладкий.
Розміри
капів сильно відрізняються: від наростів з волоських горіх до воістину гігантських утворень. Найбільший із задокументованих капів на території колишнього СРСР було виявлено на березі плосколистій, що виросла на Сахаліні. Його висота становила 1,4 м, а довжина кола 10,8 м. Розміри капів залежать від розташування на стовбурі та породи дерева. Найбільшими традиційно вважаються прикореневі капи, але їх видобуток перетворюється на непросте завдання і неможливий без спила дерева. Великі капи, вагою 300 кг і більше, частіше можна зустріти на волоському горіху, березі пухнастій, монгольському дубі. Зростають вони в 3-4 рази повільніше за сувель і трапляються дуже рідко.
Текстура
Капова деревина має характерну текстуру, завдяки якій її досить просто відрізнити від сувеля. На каповому зрізі сплячі бруньки ніби загорнуті в численні верстви деревних волокон. Такі вузлики чимось схожі на фактуру «пташиного ока», але в капі вони не розподілені настільки рівномірно. Тут все хаотично: нирки зливаються між собою, проникають одна в одну, на одних ділянках відсутні, а на інших накопичуються дуже щільно. Все це створює складні мереживні абстракції, що чимось нагадують візерунок малахіту.
Пташине око (свіль клена) та текстура капа
Чим більше сплячих бруньок, тим складніший і багатший малюнок деревини. У великих капах нирок менше, тому їхня текстура ближче до сувелів.
Біологічна роль капів
І капи, і сувель часто називають хворобою. Така позиція не зовсім наукова, але й однозначно помилковою її назвати не можна, як мінімум тому, що біологічна роль наростів досі не зрозуміла. Із цього приводу існують різні гіпотези. Наприклад, кап розглядають як резервний запас нирок, з якого може регенеруватися дерево, наприклад, у разі посухи або часткової втрати крони. Також є думка, що нарости підвищують механічну міцність стовбура, захищають його від пошкоджень або перешкоджають попаданню всередину хвороботворних агентів. Припущень багато, і всі вони різною мірою переконливі. Проте більшість дендрологів сходяться на тому, що здатність дерев до капоутворення немає чіткої функції — це свого роду побічний ефект еволюції, який колись мав важливіше, ніж зараз.
Сувель
Сувель - це нарости без сплячих бруньок. Іноді такі освіти називають "сувельвал" або просто "свіль". На відміну від капа структура сувеля немає деревних вузликів, а всю красу фактури тут створюють хаотично переплетені судини. З таких деформованих волокон на стволі утворюється наплив у формі кулі або краплі. Росте він у три-чотири рази швидше за капа і зустрічається на деревах набагато частіше.
Як виглядає сувель
Відрізнити сувель від капа досить легко. З нього не пробиваються ні дрібні гілочки, ні нирки. Під потужним шаром кори поверхня абсолютно гладка без конічних опуклостей, як у капа. Усю красу текстури тут формує хаотична звільнення з переплетених волокон. Вона не просто йде легкими хвилями, як у деяких породах дерев, а збивається у щільні складки, пучки, джгути. Вся краса малюнка посилюється завдяки особливому відливу, що нагадує мармур, перламутр або муаровий візерунок. У капа таких виражених переливів немає.
Сувель сильніше змінює зовнішній вигляд після оздоблення. Наприклад, при глибокому просоченні безбарвними маслами і ретельному поліруванні деревина набуває особливої «кісткової» текстури. Через це сувель іноді навіть називають деревною кісткою. У деяких породах після обробки свілювати прожилки буквально наскрізь проглядаються через структуру матеріалу. Цей ефект дуже цінують ножові майстри: найчастіше вони роблять ручки для ножів із сувеля берези, волоського горіха, ясеня.
Щільність сувеля нижча, ніж у капа. У цьому вона значно перевищує твердість стовбурової деревини. Обробка сувеля берези та інших порід потребує певних навичок, оскільки, як і кап, це не найподатливіший матеріал. Але незважаючи на всі труднощі працювати з ним, ні з чим незрівнянне задоволення. Сувель завжди із загадкою: неможливо передбачити яку дивовижну красу малюнок оголитися після чергового проходу різця.
Де знайти цінні нарости
Капи і сувелі зустрічаються на всіх породах, але більшою мірою до їхнього утворення схильні листяні дерева. У наших широтах такі нарости найчастіше зустрічаються на березі, причому всіх її видах. Схильними до капоутворення також вважаються клен, горобина, волоський горіх, ясен, граб, дуб, в'яз. Але, повторимося, це не означає, що на інших листяних деревах їх не буває.
У хвойних порід здатність до утворення наростів значно нижча. З більшою ймовірністю їх можна зустріти на ялині європейської, сибірської модрини та деяких інших хвойних породах. Соснова сувель поступається за красою наростам листяних дерев, а ось мороки із заготівлею та обробкою тут набагато більше, через високий вміст смол та схильність до розтріскування.
Вирушати шукати капи краще з квітня до травня. По-перше, в цей час ліс ще не вкрився зеленню і добре проглядається на нарости. По-друге, саме в цей період у деревах починається активний рух соку, завдяки чому кора зі спиляного наросту знімається набагато легше. Це актуально в першу чергу для капів, які, як ми вже з'ясували, відрізняються конічними опуклостями, що ускладнюють знімання потужної кори.
Але заготівля капів навесні передбачає деякі складнощі. Насамперед у цей час деревина сильно насичена вологою і пиляти її важче. По-друге, кап або сувель з надмірною вологістю можуть піднести багато «сюрпризів» у процесі сушіння: від сильного заплеснення до складних наскрізних розтріскування, які безнадійно зіпсують цінний матеріал. З цієї причини багато майстрів вважають за краще вирушати на пошук капів у вересні-жовтні, коли інтенсивність руху соку в деревах знижується.
Капи і сувелі частіше зустрічаються у листяних лісах. Причому лісники відзначають деяку закономірність: більша можливість знайти деревні нарости в районах з рідкісним підліском, і особливо тих, які затоплюються ранньою весною.
Тим, хто налаштований серйозно, краще завести знайомство з лісниками та домовитись про постачання матеріалу. Тут слід розуміти наступне. За мірками промислової деревообробки капи та сувелі розцінюються як шлюб. З них не роблять погонаж, а лінія для виготовлення, наприклад того ж шпону, є далеко не на всіх підприємствах. Також капи не використовують як дрова — вони не податливі в обробці і більше тліють, ніж горять. Звичайно, швидше за все лісник розуміє, з чим він має справу. Але якщо людина сама не займається різьбленням або гострінням, вона навряд чи готуватиме і зберігатиме габаритні заготівлі. У результаті капам і сувелям в ході лісозаготівлі нерідко уготована доля звичайних відходів, тож домовитися про постачання на взаємовигідних умовах зазвичай нескладно.
Ще одна робоча схема – пошук наростів у відходах санітарних вирубок. Кронування дерев у дворах, скверах, уздовж доріг є систематичною процедурою більшості великих міст. Цим можна скористатися. Тим більше порозумітися з комунальниками часто куди простіше, ніж з тими ж лісниками. Оглянувши відхід і знайшовши цінний наріст, швидше за все ви без проблем домовитеся, щоб його відпилили прямо на місці.
Заготівля
З наростами на повалених деревах все відносно просто: їх спилюють разом із ділянкою стовбура, і вже будинки в спокійній обстановці вирішують, на що підуть заготовки і як раціональніше розкроїти масивну цурку. Але знайти повалене дерево з цінним наростом — це схоже на виграш у лотерею.
Куди частіше кап і сувель доводиться випилювати з дерева, що росте. Робити це бензопилою – дуже варварський метод. Та й прогулянки лісом з таким аксесуаром можуть викликати багато непорозуміння під час зустрічі з лісником.
Чим різати сувель та кап?
Найбільш делікатний і водночас ефективний метод - використання лучкової пилки. Окремо відзначимо важливість якісного полотна із правильним розлученням зубів. В іншому випадку пилка буде клинити і ув'язати в «капової деревині», що перетворить і без того непросте пиляння на вазі в даний випробування.
Другий інструмент, який не буде зайвим, — невелика сокирка: їм акуратно підрубують кору навколо наросту. На товстих стволах краще пиляти строго по дотичній. Це зменшує корисний розмір заготовки, але дозволяє уникнути безнадійного заклинювання полотна в процесі пиляння. На відносно тонких деревах лінію розпилу можна трохи поглибити у бік стовбура. Звичайно, закладати дугу краще в межах розумного, особливо, якщо ви все-таки взялися за бензопилу.
Сім потів зійшло, і бажаний кап нарешті спиляний. Тепер найважливіше! Потрібно закрити рану на дереві, щоб не дати йому загинути. Для замазування часто рекомендують використовувати садовий вар або звичайну глину. Це робочі методи, але недостатньо надійні (особливо глина). Краще замазувати місце спила олійною фарбою.
Як висушити кап без тріщин. Два способи
Хто працює з каповою деревиною, добре знають, що найскладніше при роботі з цим матеріалом — не знайти, і навіть не спиляти бажаний наріст, а правильно його висушити. Так щоб заготівля не виявилася безнадійно зіпсованою пліснявою, коробленням чи наскрізними тріщинами.
Про всяк випадок нагадаємо: з деревиною можна працювати тільки в сухому стані. Вологість заготівлі має сягати хоча б 15%, ще краще — 10-12%. Це важливо для будь-якого виду обробки: точення, різьблення, столярки. Сира деревина погано обробляється і майже гарантовано підносить «сюрпризи» у вигляді розтріскування, короблення і навіть запліснявання. Загалом дерево потрібно сушити, і кап чи сувель — не виняток.
Неважко здогадатися, що через аномальну структуру волокон сушіння деревних нарости істотно відрізняється від звичайних пиломатеріалів. Внутрішня напруга тут набагато сильніша, а характер їхнього прояву абсолютно непередбачуваний. Через це заготівлі часто йдуть глибокими тріщинами, а то й зовсім розколюються на частини.
Відразу скажемо, 100% працюючої схеми, яка допоможе уникнути прикрих наслідків сушіння, немає. Кожен кап чи сувель непередбачуваний. Плюс багато залежить від розмірів нарости, породи дерева, час спила. Тим не менш, ми зупинимося на двох найбільш ефективних способах, як висушити березовий та будь-який інший кап без тріщин.
Природне сушіння
Тут йдеться про стандартну атмосферну сушку, але зі своїми незначними особливостями. Загальний алгоритм дій приблизно такий.
- Місце спила (тильний бік капа чи сувеля) замазують імпровізованим герметиком. Це може бути олійна фарба або, наприклад, клей ПВА. Це потрібно для того, щоб уповільнити прискорений вихід вологи через торець. Швидке висихання призводить до різкого дисбалансу внутрішньої напруги і збільшує ризик тріщин. Таким чином, у випадку з атмосферним сушінням жертвують часом на користь стабільності деревини.
- Місце, де сохне заготівля, має добре продуватися. Одночасно з цим потрібно забезпечити захист від прямих сонячних променів та впливу вологи. Плюс не повинно бути вогкості. З весни до осені такі умови найпростіше забезпечити на вулиці, зробивши для сушіння імпровізований стелаж із захисним настилом. Це особливо актуально, якщо багато заготовок.
- Під кожну заготовку краще підкласти дві квадратні рейки-проставки, щоб повітряні потоки змогли обдувати її з усіх боків. А ось на період зими капи і сувелі все ж таки краще переносити в закрите приміщення.
Атмосферне сушіння - процес нешвидкий. І це його основний недолік. На висихання заготівлі середнього розміру до 15-17% йде приблизно рік. При цьому протягом усього періоду сушіння слід уважно стежити, щоб на деревині не з'являлося осередків біологічної активності. Запобігти цій проблемі допомагає своєчасне антисептування, про яке ми докладно розповідали в окремій статті. Але після такої обробки зі зрозумілих причин краще не використовувати капи для виготовлення ложок, страв, дощок та іншого посуду.
Прискорене сушіння
Тут ми підійшли до питання, навіщо варити сувель. Виварювання в сольовому розчині - один із способів, який допомагає швидко вивести вологу з дерев'яної заготовки, звівши до мінімуму ймовірність її розтріскування. Тобто це своєрідна технологія стабілізації. Тепер про те, як варити кап та сувель. Але почнемо трохи здалеку. Ще в 2005 році користувач одного зі збройових форумів під ніком Serjant поділився своїм способом прискореного сушіння сувеля. Сам метод виявився настільки вдалим, що досі в різних варіаціях його переказують по всьому інтернету, а старожили так і називають його «сушіння за методом Сержанта». Максимально коротко переказуємо його суть:
- Цілу заготовку укладаю в ємність і заливають водою так, щоб вона покривала дерев'янку на 2-3 см. Наріст бажано попередньо очистити від кори для кращого проникнення сольового розчину.
- У воду додають сіль із розрахунку 2 столові ложки (з гіркою) на один літр.
- У класичній версії автор пропонує також додати у воду тирси смолистих порід. Цього можна не робити. Відвар з тирсою дійсно надає заготівлі приємного охристого відтінку, але тільки зверху. Усередині текстура залишається звичайною.
- Місткість ставлять на вогонь і варять кап на повільному вогні 6-8 годин , періодично підливаючи воду і додаючи сіль.
- Після варіння заготовку просушують один-два дні. Не потрібно використовувати жодних обгортань у газети. Дотримуйтесь стандартних правил атмосферного сушіння про які йшлося вище: використовуйте рейки-проставки, сховайте заготовку від сонця, забезпечте природне обдування.
- Цикл варіння-сушіння повторюють 2-4 рази , залежно від розмірів заготівлі. Сумарно виварювання повинне займати не менше 12 годин.
- Після останнього варіння заготовку сушать протягом одного-двох тижнів.
Не можна сказати, що цей спосіб такий уже швидкий. Та й клопоту він вимагає чимало. Але така стабілізація — не рік-півтора атмосферного сушіння. Також із варінням можна менше переживати з приводу тріщин. Сіль ефективно витісняє не тільки вільну, а й пов'язану вологу, яка знаходиться у клітинах дерева. Таким чином забезпечується глибока, швидка і головне рівномірне просушування заготовки. Дерево стабілізується з мінімальним дисбалансом внутрішньої напруги, завдяки чому ризик утворення тріщин відчутно нижче.
Навіщо потрібен березовий кап і сувель. Особливості обробки
Різьблення по сувелю і капу сильно відрізняється від роботи зі звичайною деревиною. Тут потрібні особливі навички та розуміння цього нестандартного матеріалу. Звичний богородський ніж чи різчицький одвірок вже мало чим допоможуть. Висока щільність та хаотичне розташування волокон ускладнюють обробку ручним інструментом. Перед цим матеріалом пасують навіть гострі стамески. Тому обробку деревних нарости сьогодні частіше проводять з використанням електричного інструменту. Опрацювання дрібних деталей у виробах та інших декоративних виробах роблять дремелем, з різними коронками, невеликими дисками, борфрезами.
Що можна зробити з капа та сувелі
Деревні нарости широко застосовують у декоративному та прикладному мистецтві. Існує навіть окремий напрямок художнього промислу – коренепластика. З капа і сувеля роблять витончені скриньки, сигаретниці, біжутерію та багато іншого. Той же капокорінь зазвичай вважається найкращим матеріалом для виготовлення курильних трубок.
У промисловій деревообробці капи використовують головним чином виготовлення шпону. Також їм інкрустують меблі: узголів'я ліжок, столи, буфети та інші предмети. Особливо цінують цей матеріал зброярі: кап та сувель – найкращий матеріал для ножових накладок та рушничних лож.
Готельний напрямок капової обробки - створення посуду та токарних виробів. Точення особливим чином розкриває красу і так унікальної структури цього матеріалу.
Чаші, тарілки, страви та інші токарні вироби виглядають як повноправні витвори мистецтва, дизайнером яких виступила природа, а скульптором – людина.
З деревних наростей виготовляють і традиційний посуд. Наприклад, знаменита культя - фінська чаша, що супроводжує жителів півночі все життя і є своєрідним оберегом - вирізається з капа берези.
На окрему згадку заслуговують обробні дошки: вони настільки неповторні у своїй красі, що поки не використовуються як начиння, служать самодостатнім дизайнерським декором.
Джерело: https://woodschool.com.ua/kap-i-suvel.html
МАТЕРІАЛ РУКІВ'Я ЗУБ МАМОНТА
Зуб мамонта - це рідкісна сировина, що застосовується для виготовлення декоративних предметів, наприклад, рукоятей ножів, накладок на ручки пістолетів, ювелірних прикрас. Це унікальний природний елемент, добути який вдається нечасто, тому його вартість є досить високою.
Сьогодні зуб мамонта після певної обробки (стабілізації) широко застосовується майстрами кнайфмейкерами. Стабілізація – це процес полімеризації матеріалу під вакуумом з використанням жиророзчинних барвників або без них, при цьому матеріал просочується полімерними речовинами наскрізь.
МАТЕРІАЛ РУКОЯТИ ЗУБ МАМОНТУ
Зуб мамонта – виробний матеріал тваринного походження. Його винятковою особливістю є той факт, що його джерелом є вимерлі звірі – мамонти. Палеонтологами було встановлено, що вони жили на Землі близько 10 тисячоліть тому, і їхня кількість була дуже велика. Зуби у мамонтів були не постійними і змінювалися приблизно чотири рази протягом життя. Зуби, що випали, які сучасні вчені знаходять під час розкопок, і стають основою для декоративних елементів, серед яких є і рукояті ножів.
Через тривале перебування в грунті матеріал набув дуже нестабільної структури – емаль отримала кам'яну твердість, а дентин, навпаки, став пухким. Але сучасні технології стабілізації матеріалів допомогли перетворити зуби мамонта на чудову основу для створення розкішних рукояток ножів. Полімерний композит забезпечує виробам стійкість до корозії та вологи, а природна основа дає унікальну текстуру та вигадливий візерунок.
Особливості матеріалу
Для створення різноманітних виробів використовують корінні зуби мамонта. Зовні вони схожі на зуби слона, проте набагато більше мають інший відтінок. З урахуванням історичної цінності та рідкості бивень мамонта цінується особливо високо, оскільки ця тварина вимерла задовго до нашої ери. Бивні доісторичних гігантів можна зустріти не тільки в палеонтологічних музеях, а й на прилавках ювелірних магазинів, їх застосовують для прикраси інтер'єру, використовують для створення різноманітних декоративних елементів - зрозуміло, не в первозданному вигляді, а в обробленому.
Вік матеріалу, за даними вчених, становить 10-40 тисяч років. Як жили мамонти, сьогодні вивчено не до кінця. Проте знайдені вченими останки цих гігантів, їхні кістки, зуби, навіть цілі туші дозволили вченим серйозно просунутися у цій галузі досліджень. Наявні дані дозволили дізнатися, який був у ссавців зовнішній вигляд, чим вони харчувалися, в яких кліматичних умовах жили, які мали особливості поведінки (наприклад, вели вони стадне або одиночне існування).
Мамонт харчувався практично тим самим, чим і сучасний слон: його раціон складала рослинна їжа. У світі тварина могла б харчуватися хвойними рослинами. Вони воліли грубий корм, який легко пережовували своїми сильними щелепами і зубами, схожими на великі пластини. Цікавою особливістю організму мамонта було те, що в міру зношування старого зуба виростав новий, який зміщував колишній і займав його місце. Таким чином, тварина могла змінити зуби кілька разів за життя. Цілком усі зуби змінювалися приблизно в десятирічний проміжок, а середня тривалість життя мамонта була 40 років. Інакше кажучи, одна тварина могла пережити в середньому чотири повні зміни корінних зубів. Саме завдяки цій особливості люди часто знаходять окремі зношені мамонтові зуби, але не зустрічають інших його слідів.
Зовнішній вигляд
Якщо розглянути зуб мамонта, то можна побачити неоднорідну поверхню з ребристими краями. Кістка, емаль та м'яка тканина в даному випадку чергуються. Матеріал має досить складну структуру:
Основою його є дентин.
Шар дентину покритий захисною емаллю.
Варто відзначити, що у мамонта було всього 4 корінні зуби та 2 бивні, які виступали назовні і служили в основному для самооборони.
Після спеціальної обробки корінний зуб можна використовуватиме виготовлення різноманітних прикрас виробів. Щільність матеріалу дуже висока і нагадує камінь. Для того, щоб обробити такий виріб, майстру потрібно витратити чимало сил і часу.
Стабілізація сировини
Щоб зуб та бивень у процесі використання та виготовлення з нього виробу не зруйнувався, застосовують технологію стабілізації. Це відповідальний етап обробки, у якому застосовуються такі технології:
Поліконденсація.
Вакуумна обробка.
Нанесення спеціальних барвників.
Всі порожнечі зуба наповнюються полімерною речовиною, за рахунок якої основа набуває надійного захисту від кліматичних впливів. Такий виріб не деформується, на ньому не з'являються тріщини, він стає здатним витримувати високу температуру. Зовнішній вигляд матеріалу також змінюється, стає більш привабливим та неповторним.
До появи цієї технології зуби і кістки мамонта для виготовлення сувенірів використовувалися рідко, тому що не мали достатньої міцності через велику кількість тріщин і розшарування всередині. Крім цього, високу твердість має зубна емаль, яка при обробці швидко призводить до непридатності пили. Стабілізований виріб набагато простіше піддавати подальшій обробці. Зуб мамонта став особливо популярним при виготовленні рукояток ножів. Він виглядає незвичайно, привабливо, а якщо додати барвник, можна створити унікальний візерунок, здатний надати навіть такій рідкісній речі особливої індивідуальності.
Рекомендовані товари
Доставка і оплата
Доставка і оплата
Доставка Новою Поштою
Швидкість доставки в будь-яке відділення Нової пошти в Україні фіксується оператором, але зазвичай не перевищує 1-3 календарних днів.
Готівкою
Оплата готівкою при отриманні товару.
Післяплатою на Новій Пошті (при собі необхідно мати паспорт або водійське посвідчення).
Visa и MasterCard
Оплата замовлення на карту Приват Банку.
Доставка товару можлива тільки після підтвердження платежу.